Leren is leuk
“Elke dag een beetje beter, dan ben je op het eind onverslaanbaar” is een levensmotto voor mij persoonlijk. Continu verbeteren is een leidraad voor GO Company en mijzelf, maar hoe werkt dat dan in de praktijk? Onze GO training wordt zeer goed gewaardeerd en dat willen we zo houden, of eigenlijk, we streven steeds naar beter.
Als het doel is “beter dan nu” dan is dat niet fijnmazig genoeg. Laten we zeggen, het doel is structureel een 9 te halen in de evaluaties. Als het doel bekend is, kunnen we de weg daarheen natuurlijk organiseren (dat is dat wat je doet, voordat je iets doet, zodat het geen janboel wordt als je het doet!). Ons verbeterproces heeft als basis de feedback die wij van de deelnemers krijgen, in combinatie met de ervaringen van alle betrokken collega’s (en dat zijn er meer dan enkel de trainer(s)).
Afgelopen maandag bespraken we de gewenste ontwikkelingen en de verschillende stappen die we daarin gaan zetten. Denk hierbij aan grotere veranderingen zoals een totale makeover van de GO+ workshop, het vernieuwen van de presentatie van de GO training en het pakketeren van de GO producten tot één nieuw product GO professional (combinatie van GO training, GO+ workshop en GO coaching) voor nóg meer effectiviteit. Daarnaast zullen er ook kleinere verbeteringen worden doorgevoerd, zoals het aankleden van de opleidingsruimte en het automatiseren van de evaluatie.
Aangezien leren leuk is en continu verbeteren ook, heb ik met volle overtuiging onze medewerkerspleziermeting maandag met een dikke smiley ingevuld!