Anker Rechtshulp zet resoluut in op vergroten klanttevredenheid met CASER Legal Edition

Avatar foto
Geschreven door: Redactie Datum: 05-12-2023 Tag: Nieuws

 

Anker tekenmoment

Groningen, 1 december 2023.

Anker Rechtshulp was zich al enige tijd aan het oriënteren op de softwaremarkt voor de vervanging van hun huidige behandelsysteem ANS. Met de komst van de nieuwe directeur, Pascal Zegwaard, in februari van dit jaar, is dit traject in een stroomversnelling geraakt. In april maakte Fons Gieles van GO Company kennis met Pascal en al snel ontdekten beide partijen dat ze een goede fit vormen. Of zoals Fons het verwoordt: “We hadden direct een klik, op persoonlijk niveau, maar vooral omdat we duidelijk dezelfde taal spreken. Pascal vertelde over de uitdagingen die hij wilde oplossen voor Anker Rechtshulp en die sluiten naadloos aan bij ons gedachtengoed en onze oplossingen.”

Op donderdag 1 juni werd de kennismaking en het nauwe contact opgevolgd door een demo van CASER Legal Edition voor Ilse Diekstra (projectmanager van Anker Rechtshulp), Joris Bos (directeur IT van Anker Insurance) en Pascal. Barend Cnossen en Fons Gieles reisden met plezier af naar het mooie Groningen om vol passie te vertellen over hun blik op de (juridische) wereld en IT en hoe CASER de uitdagingen van Anker Rechtshulp kan aanpakken. Barend vertelt: “In ons enthousiasme vliegt de tijd nogal eens, dat was ook nu het geval. Na 4 uur delen van informatie en inspiratie moesten we echt ons best doen om de bijeenkomst af te ronden. Zo leuk was het en bovenal, zo goed snapten we elkaar toen al!”

Strategische keuze voor innovatie

“We kiezen met CASER voor innovatie op onze afdeling Rechtshulp,” vertelt Joris. “Een belangrijke stap voor ons. We hebben de afgelopen tijd uitgebreid onderzoek gedaan naar geschikte systemen en kwamen tot de conclusie dat alleen CASER zich écht toespitst op de verzekerde rechtshulp en daarmee het beste aan onze eisen voldeed. Bovendien kiest CASER in techniek voor een moderne, open benadering en biedt ze daarmee de mogelijkheid om gegevens en functionaliteit te ontsluiten richting andere applicaties” vervolgt Joris. “Passend binnen onze ambitie om te bouwen aan een modern applicatielandschap.”

Inhoudelijk vonden beide partijen elkaar dus al snel, waarna de contractering werd opgestart. Omdat Anker Rechtshulp een volledige dochter is van Anker Insurance moest een zeer zorgvuldig traject worden doorlopen, het betreft hier immers een kritische uitbesteding die streng door DNB gemonitord worden. Het spreekt voor zich dat de ISO 9001 en 27001 certificeringen en de onlangs verkregen ISAE 3402 type 1 verklaring van GO Company hierbij veel comfort geven. Bovenal is de heel duidelijke wens om gezamenlijk een succes te maken van deze kans de basis geweest van heel constructieve gesprekken over lastige thema’s die correct in contracten moeten landen.

Samenwerking naar een succesvolle implementatie

Met deze fase achter de rug staat niets een succesvolle implementatie in de weg. Het project wordt opgestart, waarbij Ilse de projectleider is aan de kant van Anker, en Joop van Baal vanuit GO Company de coördinatie zal verzorgen. Ilse kijkt vol verwachting uit naar het project: “Een nieuw systeem dat tijd bespaart en gemakkelijk in gebruik is, zodat de klant nog beter bediend wordt. Dat wil toch iedereen? Ik kijk uit naar succesvolle samenwerking met GO Company!”

Joop zal later in het traject ook de GO CASER trainingen verzorgen, waarbij de medewerkers van Anker Rechtshulp niet alleen getraind worden in het gebruik van de applicatie, maar vooral ook de GO methode van werken mét CASER aanleren. “Elke dag naar huis met al het werk gedaan of gepland, dat geeft rust en een goede balans, maar belangrijker nog: tevreden klanten en daar doen we het voor, toch?” stelt Joop.

Op de vraag waarom Anker Rechtshulp nu eigenlijk voor CASER Legal Edition heeft gekozen, antwoordt Pascal onomwonden: “CASER Legal Edition is een innovatieve en toekomstgerichte oplossing die ons in staat stelt om onze klanten nog beter te helpen. Met CASER kunnen we onze processen optimaliseren, digitaliseren en data-gedreven maken. Zo zijn we sneller, efficiënter en persoonlijker voor onze klanten, en versterken we onze relaties met onze partners. CASER is ook een geweldige tool voor onze medewerkers waarmee ze zich nog beter kunnen richten op waarde leveren voor onze klanten.”

Anker Rechtshulp en GO Company staan aan de vooravond van een intensief traject waar beide partijen naar uitkijken. Ze hebben de ambitie om in het eerste kwartaal live te zijn met CASER Legal Edition waarbij de oude dossiers uit ANS integraal geconverteerd zijn en alle koppelingen met omliggende systemen gerealiseerd zijn. Want alleen dan kunnen de juristen van Anker Rechtshulp al hun klanten volledig en integraal vanuit één applicatie helpen en dat is het duidelijke doel.

Afsluitend zegt Pascal: “We zijn trots op onze keuze voor CASER, waarmee we een grote stap vooruit zetten in de juridische dienstverlening.” Waarop Fons aanvult: “En wij zijn op onze beurt ontzettend blij en trots dat we ons prachtige product mogen leveren aan zo’n gedreven en bij hun klanten betrokken partij als Anker Rechtshulp!”