GO Company mocht DAS, marktleider in de snel veranderende markt voor rechtsbijstandsverzekeringen, helpen bij een ingrijpende transformatie. Lees hier hoe we dit hebben aangepakt.
Rechtsbijstandverzekeraar DAS besluit in de zomer van 2019 tot een herinrichting van het bedrijfsonderdeel Juridische Hulpverlening. Deze herinrichting moet er voor zorgen dat de dienstverlening zo goed mogelijk aansluit bij de wensen van huidige én toekomstige klanten.GO Company mocht de herinrichting ontwerpen en implementeren.
De case in het kort
- Grondige transformatie van bedrijfsprocessen
- Ontwerp nieuwe organisatiestructuur
- Stijging klanttevredenheid
- Besparing schadelast van meer dan 25%
“Naast een kanteling van de organisatie is er sprake van bewustwording dat het anders (en beter) moest. Een complete wijziging van organisatie, processen, cultuur, houding en gedrag.”
Aanleiding
Het is 2018. De digitalisering die binnen DAS jaren geleden is ingezet, bepaalt nog steeds voor een groot deel de agenda’s. Vanuit de ‘klant centraal’ gedachte, ontstaat er een toenemende behoefte aan zelfbediening door de klant en direct (online) inzicht in lopende dossiers. Ook zet de consolidatie van verzekeraars, en uitvoerders verder door. De wens bestaat om het rechtshulpproces volledig opnieuw te ontwerpen vanuit het ambitieuze doel om de beste rechtsbijstand uitvoerder van Nederland te worden.
De concrete doelstellingen van dit herontwerp zijn:
- het stabiliseren of verhogen van de klanttevredenheid,
- het verlagen van de werkdruk en een toename van het werkplezier bij de medewerkers van DAS
- het verlagen van de uitvoeringskosten van de juridische diensten en
- het verbeteren van de wendbaarheid van de organisatie.